U Tibialis anteriore (Tibialis anticus) hè situatu nantu à u latu laterale di a tibia; hè grossu è carnoso sopra, tendinosu sottu. E fibre scorrenu verticalmente in giù, è finiscenu in un tendinu, chì hè apparente nantu à a superficia anteriore di u musculu in u terzu inferiore di a gamba. Stu musculu si sovrappone à i vasi tibiali anteriori è à u nervu peroneale prufondu in a parte superiore di a gamba.
Variazioni.—Una parte prufonda di u musculu hè raramente inserita in l'astragale, o un scivulamentu tendinosu pò passà à a testa di u primu ossu metatarsale o à a basa di a prima falange di u ditu grossu. U Tibiofascialis anteriore, un picculu musculu da a parte inferiore di a tibia à i ligamenti crurali trasversali o cruciati o à a fascia prufonda.
U tibiale anteriore hè u dorsiflessore principale di a caviglia cù l'azione sinergica di l'estensore longu di e di u terziu peroneu.
Inversione di u pede.
Adduzione di u pede.
Cuntributore à u mantenimentu di l'arcu mediale di u pede.
À a fase di aghjustamentu posturale anticipatoriu (APA) durante l'iniziu di a camminata, u tibiale anteriore favurisce a flessione di u ghjinochju à u membru di pusizione pruvucendu u spustamentu in avanti di a tibia.
Decelerazione eccentrica di a plantarflessione, di l'eversione è di a pronazione di u pede.